პოლიტიკა

ოსკარის დაჯილდოების რიგით 97-ე ცერემონია გაიმართა

ლოს-ან­ჯე­ლეს­ში “ოს­კა­რით“ და­ჯილ­დო­ე­ბის რიგით 97-ე ცე­რე­მო­ნია. პრეს­ტი­ჟუ­ლი კი­ნოპ­რე­მია ოცზე მეტ ნო­მი­ნა­ცი­ა­ში გა­ი­ცა.

კი­ნო­ა­კა­დე­მი­ამ 2024 წლის სა­უ­კე­თე­სო ფილ­მად აღი­ა­რა რე­ჟი­სორ შონ ბე­ი­კე­რის “ანო­რა“. ფილ­მი რუ­სუ­ლე­ნო­ვან სექს-მუ­შაკ­ზეა. მისი რო­ლის შემ­სრუ­ლე­ბელ­მა მა­ი­კი მე­დი­სონ­მა “ოს­კა­რი“ მო­ი­პო­ვა სა­უ­კე­თე­სო ქალი მსა­ხი­ო­ბის ნო­მი­ნა­ცი­ა­ში. ოც­და­ხუ­თი წლის მე­დი­სონ­მა ამ ნო­მი­ნა­ცი­ა­ში ფა­ვო­რი­ტი დემი მური (The Substance) და­ა­მარ­ცხა. “ანო­რას“ “ოს­კა­რი“ ასე­ვე ერგო სა­უ­კე­თე­სო ორი­გი­ნა­ლუ­რი სცე­ნა­რი­სა და სა­უ­კე­თე­სო მონ­ტა­ჟის­თვა­ი­საც.

მა­მა­კა­ცის რო­ლის სა­უ­კე­თე­სოდ შეს­რუ­ლე­ბის­თვის “ოს­კა­რი“ გა­და­ე­ცა ედ­რი­ენ ბრო­უ­დის (ფილ­მი “ბრუ­ტა­ლის­ტი“).

ნო­მი­ნა­ცი­ა­ში მა­მა­კა­ცის მე­ო­რე­ხა­რის­ხო­ვა­ნი სა­უ­კე­თე­სო როლი გა­ი­მარ­ჯვა კი­რან კალ­კინ­მა (ფილ­მი “ნამ­დვი­ლი ტკი­ვი­ლი“). ქა­ლის მე­ო­რე­ხა­რის­ხო­ვა­ნი რო­ლის სა­უ­კე­თე­სოდ შეს­რუ­ლე­ბის­თვის “ოს­კა­რი“ მი­ი­ღო ზოი სალ­და­ნამ( მი­უ­ზიკ­ლი “ემი­ლია პე­რე­სი“).

“ვა­მა­ყობ, რომ ემიგ­რან­ტი მშობ­ლე­ბის შვი­ლი ვარ… მე ვარ პირ­ვე­ლი დო­მი­ნი­კელ-ამე­რი­კე­ლი, რო­მელ­მაც ოს­კა­რი მო­ი­გო და ვიცი, რომ ბოლო არ ვიქ­ნე­ბი”, – თქვა მან ძა­ლი­ან ემო­ცი­ურ სი­ტყვა­ში.

ამე­რი­კის კი­ნო­ა­კა­დე­მი­ამ სა­უ­კე­თე­სო უცხო­ე­ნო­ვან ფილ­მად აღი­ა­რა ბრა­ზი­ლი­ე­ლი რე­ჟი­სო­რის, ვალ­ტერ სა­ლე­სის დრა­მა “ჯერ კი­დევ აქ ვარ“.

სა­უ­კე­თე­სო ანი­მა­ცი­ურ მხატ­ვრულ ფილ­მად ლატ­ვი­ე­ლი რე­ჟი­სო­რის გინტს ზილ­ბა­ლო­დი­სის მულ­ტფილ­მი “ნა­კა­დი“ აღი­ა­რეს, რო­მე­ლიც წყალ­დი­დო­ბის­გან გა­დარ­ჩე­ნილ კა­ტა­ზეა. ეს არის პირ­ვე­ლი ფილ­მი ლატ­ვი­ი­დან, რო­მელ­მაც “ოს­კა­რი” მი­ი­ღო.

სა­უ­კე­თე­სო სრულ­მეტ­რა­ჟი­ან დო­კუ­მენ­ტურ ფილ­მად აღი­ა­რეს ფილ­მი „”No Other Land“, რომ­ლე­შიც მოქ­მე­დე­ბა და­სავ­ლეთ სა­ნა­პი­რო­ზე ვი­თარ­დე­ბა, ფილ­მი მოგ­ვი­თხრობს პა­ლეს­ტი­ნე­ლი აქ­ტი­ვის­ტი­სა და ის­რა­ე­ლე­ლი ჟურ­ნა­ლის­ტის მე­გობ­რო­ბის ის­ტო­რი­ას.

ამ კა­ტე­გო­რი­ა­ში ასე­ვე ნო­მი­ნი­რე­ბუ­ლი იყო ფილ­მი “ფა­ი­ფუ­რის ომი”, რო­მე­ლიც სამი უკ­რა­ი­ნე­ლი მხატ­ვრის შე­სა­ხებ, რომ­ლე­ბიც ცხოვ­რობ­დნენ ხარ­კოვ­ში რუ­სე­თის სრულ­მას­შტა­ბი­ა­ნი შეჭ­რის და­სა­წყის­ში.

სა­უ­კე­თე­სო მოკ­ლე­მეტ­რა­ჟი­ა­ნი ანი­მა­ცი­ურ ფილ­მად და­სა­ხელ­და ირა­ნე­ლი რე­ჟი­სო­რე­ბის “კვი­პა­რო­სის ჩრდილ­ში”.

ფილ­მის­თვის სა­უ­კე­თე­სო სიმ­ღე­რად აღი­ა­რეს კომ­პო­ზი­ცია “El Mal” ფილ­მი­დან “Emilia Perez”, რო­მე­ლიც და­წე­რეს ფრან­გმა მუ­სი­კო­სებ­მა კა­მილ და კლე­მენტ დუ­კოლ­მა, ასე­ვე რე­ჟი­სორ­მა ჟაკ აუ­დი­არ­მა. მათ “ოს­კა­რი” მიკ ჯა­გერ­მა გა­დას­ცა.

ცე­რე­მო­ნი­ას ამე­რი­კე­ლი კო­მი­კო­სი კო­ნან ო’ბრა­ი­ე­ნი უძღვე­ბო­და.

ყველაზე მეტი ჯილდო დაიმსახურეს ფილმებმა:”ანო­რა” – 5, “ბრუ­ტა­ლის­ტი” – 3, “ბო­რო­ტი: და­სავ­ლე­თის ჯა­დოქ­რის ზღა­პა­რი” – 2, “ემი­ლია პე­რე­სი” – 2, “დიუნი: ნა­წი­ლი მე­ო­რე” – 2.

ასევე ნახეთ

არ შემიძლია გავაგრძელო მუშაობა კომბსის ადვოკატად – P Diddy-ს უფლებადამცველი

შონ კომბსი, იგივე P Diddy, ახალი კრიზისის წინაშე დადგა მისმა ადვოკატმა ენტონი რიკომ საქმის გაგრძელებაზე …

ჩანთების ონლაინ მაღაზია